Waarom kan een yamaha r6 niet naar 35kw en een mv agusta f3 675 wel?

Hallo,

graag zou ik willen weten waarom een yamaha r6 niet naar 35kw mag voor het A2 rijbewijs, terwijl een mv agusta f3 675 dit wel kan en mag. Ik heb gelezen dat een yamaha r6 meer dan 70kw heeft standaard en dat dit de reden is. Maar de mv agusta heeft dus ook meer dan 70kw standaard, graag zou ik willen weten of het dan toch mogelijk is de r6 naar 35kw te kunnen zetten zodat deze geschikt is voor het A2 rijbewijs.

m.v.g.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Technisch is het wel mogelijk, maar in de wet staat dat de reductie niet meer als 50% mag zijn. Kawasaki lost dat met de Z800 op door een Z800e met 70 kW te leveren, en de 35 kW versie daar op te baseren. Maar er moet dus een (maximaal) 70 kW versie bestaan om hem wettelijk op 35 kW gekentekend te krijgen. Hoe MV Agusta dat gedaan heeft ??