Wie kan voor mij twee zuigers voor een motorblok maken, nieuwe bedoel ik?

Ik heb een heel oud tweetakt motorblok, jaren 50, en de zuigers zijn niet meer 100%. Nieuwe zijn niet te krijgen, het merk bestaat niet meer, en ik zoek dus iemand of een bedrijf die twee nieuwe zuigers kan maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Misschien dat Wim Zielman van triumph Bollenstreek hierop een antwoord heeft.
Hij heeft namelijk een leuke collectie oude Triumph motoren.
triumphbollenstreek.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Engeland, meestal rondom Londen, zijn er diverse kleine firma's die zich specialiseren in ruilstukken voor oude motoren. Sommige daarvan komen nu en dan op vaste tijdstippen naar het vaste land om op bepaalde plaatsen hun materiaal mee te brengen welke bij hun besteld is.
In bijlage een site maar daar moet u wel het merk en type kunnen opgeven, of even bellen.
Mensen die met een oldtimer rijden en er zelf aan kunnen werken kennen die firma's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Makkelijkste oplossing lijkt me om ze via 3D-printing te laten maken. Ik geloof dat er ook in Nederland bedrijven zijn die dit op commerciële basis doen voor particulieren. Zou kunnen dat het resultaat niet voldoende hitte- of schokbestendig is, maar ik denk van wel.