Hoe overwin ik de angst om in lussen te rijden ?

ik leer sinds kort met de moto rijden. Alleen ben ik op parcours zodanig bang en paniekerig dat ik maar niet in lussen kan rijden.

Ik ken de kijktechniek en pas die ook toe. Maar hoezeer ik mij ook fixeer op het doel waar ik naar kijk, toch slaag ik erin rechtdoor te rijden in plaats van effectief te draaien. En dat alleen omdat ik bijna doodsangsten uitsta.

Nochtans, de instructeur zijn uitleg was duidelijk : een moto die rijdt, blijft rijden. Je moet alleen sturen ; geen koppeling noch gas/rem.

Hij heeft het al honderd keer voor gedaan, maar het lukt niet... Door de angst.

Maar toch ! Ik wil het super graag doen ! Ik wil mijn rijbewijs !

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Dit hangt van persoon tot persoon af en ik ken je niet zo goed dus of het werkt weet ik niet.

Als ik ergens bang voor ben is het enige dat helpt effe het verstand op nul zetten en aan niks denken. Meestal vergeet ik dan dat ik bang ben en gaat het vanzelf. Je moet tijdens het motorrijden proberen je zo te focussen op hoe het moet en vergeet dat je bang bent. Als je bescherming aan hebt kan er niks gebeuren!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is maar de vraag of dit echt leuk is voor je? En wat de eisen voor je examen zijn?(Geen koppeling of remmen. Koppeling is begrijpelijk) Ik reed af met de motor en deze bijzondere verrichting werd gedaan met gas geven en de rem spelen om je snelheid te regelen. Straks in de praktijk is het seconden werk en heb je geen tijd om na te denken. Toch veel plezier en succes.