Ik wou mijn scooter laten maken , maar nu blijft dat ze bizar hoge prijzen rekenen , hoe kan ik de verzekering doorgeven dat ik hem ergens anders

Ik wil mijn scooter graag ergens anders laten maken dan de opgegeven zaak aan de verzekering. En daar zijn redenen voor. Aangezien de zaak waar ik kwam al 300 euro rekent om hem alleen te starten zonder de rest erbij en dat mocht ik even zelf gaan bekostigen.. Dus ik wil graag bij een andere zaak mijn scooter laten maken. Kan dat nog ? aangezien ik deze zaak heb opgegeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. ik heb trouwens ook voor die 300 euro een aanbetaling gedaan omdat ik anders me scooter niet mee kreeg.

Toegevoegd na 10 minuten:
+ deze meneer wist mij ook nog even te melden. dat als ik de rest kwam betalen van de 300 euro dat ik ook even 50 euro taxatie kosten moest betalen van de expert die erbij was gekomen omdat ik hem daar niet laat maken. Maar is dat geen onzin aangezien ik al 300 euro betaal om het te laten starten. Dan hebben ze het toch ook daar gemaakt ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als ik het goed heb dan heb je op aanraden van de verzekering je scooter naar een zaak gebracht. Die hebben er een bedrag aangehangen waar ze uiteindelijk niet de gehele schade voor willen repareren.
Je zit in de kolk waar de hele schadebranche op drijft. Bij de bevriende experts er veel geld uithalen en dan voor die dikke prijzen hoge prijzen rekenen voor waardeloos of incompleet uitgevoerde reparaties.
Die 50 euro die die zaak rekent is zijn tijd die hij kwijt is aan het begeleiden van de expert. En dat is eigenlijk terecht.
Wel had hij je dit vooraf moeten laten weten en niet achteraf.
Indien je bij een ander gaat is het geven van 50 euro (50 euro minus je aanbetaling dus wel) wel het meest fatsoenlijk. Maar dwingen kan hij je niet dus als het een assh#le is dan laat hem barsten.
Repareren van die scooters van nu kan een kloteklusje zijn dus zorg dat je echt een goede andere moneur hebt voordat je er zomaar iemand aan laat rommelen. Er staan er wel eens op marktplaats, of in je vriendenkring bijv.
Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak is de verzekering ook gebaadt bij lagere kosten dus die zullen er niet moeilijk over doen.
Wel even melden natuurlijk.
Wat betreft die aanbetaling, ligt eraan hoeveel je al betaald hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou contact opnemen met je verzekeringsmaatschappij en dit verhaal voorleggen.
Zij kunnen je een goed advies geven wat je nu verder kunt/moet doen.
Meestal laat je door een zaak de schade opmaken.
Die maakt een schaderapport op en die kan je gebruiken om geld te krijgen van de verzekering. Vaak zetten ze wat meer neer om er wat op te verdienen.

Met dat geld kan je de schade dus laten herstellen, maar ook besluiten om de scooter niet te repareren en het geld te houden.

Je kan tegen zie zaak zeggen dat je nooit hebt gevraagd om dat ding te laten starten, maar alleen een schaderapport op te laten stellen.

En dat je 300 veel te duur vindt om je scooter mee te krijgen, en dat als ze niet normaal doen je aangifte gaat doen bij de politie. Geef ook een grote bek dat je het in de krant laat zetten en op websites gaat plaatsen dat jij je opgelicht voelt. Uiteindelijk kan je een deal maken dat je 100-150 wilt betalen maar niet meer voor het onderzoek.
En dat ze anders oplichters zijn, en dat ook nog eens door zal geven aan je verzekering.

En dat geld kan je inderdaad ook bij een andere zaak besteden om hem te laten repareren.

Toegevoegd na 1 minuut:
De verzekering heeft alleen het schaderapport nodig om te weten hoeveel ze aan jou moeten uitkeren. Wat je met het geld doet, moet je zelf weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan wie het schaderapport opstelt.
Is de Expert al langsgeweest? De taxatiekosten van 50 euro moet je inderdaad betalen omdat je hem dara niet laat maken. De 300 euro om hem te laten starten is pure oplichterij, aangezien je hem heb gebracht een de schade te taxeren omdat de verzekering de schade gaat betalen. Die 300 euro die je betaald moet je terugvragen en die 50 dus betalen. Voor de rest dus dreigen met bovenstaande punten. Je staat in je recht om naar de politie te stappen. Wat ik niet begrijp is dat je je zorgen maakt om de kosten aangezien de verzekering die kosten aan jou betaalt ook al zijn die hoog.