Is een motor die stil staat schorsen voldoende?

Mijn man is overleden, nu heb ik de motor waar wij op reden [ik achterop] laten schorsen, is dit voldoende? Of moet ik nog verdere stappen ondernemen? Iemand zei me onderlaatst dat hij ook verzekerd moet zijn, maar er word al sinds de dood van mijn man niet meer op gereden...Kan iemand mij hierin adviseren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

In principe hoeft de motor niet verzekerd te zijn als het kenteken geschorst is.
Hij mag dan niet op de openbare weg rijden.

However als hij gestolen wordt valt hij niet onder de inboedel verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Ik zou hem in elk geval wel tegen diefstal verzekeren.
vanaf het moment dat het kenteken geschorst is vervalt ook de verzekeringsplicht. hou er wel rekening mee dat de schoring voor 1 jaar geldt. na dit jaar moet u opnieuw schorsen ander wordt het kenteken weer actief en ook de verzekeringsplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schorsen en stallen buiten de openbare weg zou voldoende moeten zijn. Als de motor nog op naam van je man staat zal de RDW op enig moment een brief sturen dat dit niet is toegestaan omdat je man is overleden. Dit kan je voorkomen door de motor te gaan overschrijven, maar dat zou je weer 50 euro moeten betalen voor een nwe schorsing. Ik zou in het laatste geval de brief afwachten, gelet op de extra kosten die je nu zou moeten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hij moet verzekerd zijn.
Of je moet hem niet meer willen gebruiken dan kun je hem alleen nog maar als een zogenaamd meubelstuk bewaren.
Je moet dan zelfs de kenteken plaat opsturen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je hem niet schorsen wilt na de schorstijd.