Wat is het verschil tussen een helm voor op de brommer of op de motor? Waarom is een motorhelm veel duurder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (4)

Omdat een motorhelm aan zwaardere eisen moet voldoen aangezien er hoge snelheden worden behaald op een motor.

Een scooterhelm hoeft niet zo sterk te zijn aangezien een scooter officieel (In nederland) maar 45km/h mag gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een motor helm geeft beter bescherming, en daarom is het materiaal dunner dan van een motorhelm.

Toegevoegd na 2 minuten:
bovenste foto is van een brommer/scooter helm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wettelijk is er geen verschil, mits de helm goedgekeurd is. Zie ook de link. De meeste motorhelmen zijn duurder door de uitvoeringen. Tegenwoordig zijn ze vaak af fabriek al voorbereid op intercomfuncties ed en ook zijn er steeds meer hippe kleuren. Het soort helm is ook vaak prijsbepalend, de meeste systeemhelmen (opklap) zijn bijvoorbeeld duurder als de gewone integraal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motorhelmen moeten veel hogere snelheden kunnen verdragen, niet enkel de.impact in geval van een ongeval maar vooral het draagcomfort. Met een brommerhelm 120 rijden is erg.onprettig. Het windgeruis is enorm en door de minder aerodynamische vorm word je hoofd letterlijk door elkaar geschud. Daarnaast moeten de materialen van bijvoorbeeld het vizier ook langer meegaan. Je ziet zelden of nooit een motorrijder zonder gezichtsbescherming ( meestal een vizier, soms een bril.) bij een brommerhelm is die vaak al binnen een.half jaar verwijderd door de vele krassen.