Kunnen er 50 cc viertakt mini diesel motoren gemaakt worden voor scooters?

Indien dat zou kunnen zou je bij de aldi ook flessen slaolie kunnen halen en daarmee gaan rijden.Dus ook nog co2 neutraal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah CO2 neutraal?
Die zaden moeten geoogst en geperst worden. Er moeten flessen gemaakt en vervperd worden. De volle flessen moeten vervoerd worden. Maar het komt een stuk in de richting.

Antwoorden (3)

Er is zelfs ooit een 18cc diesel als hulpmotor voor fietsen geweest. Dus ja...het kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze bestaan al lang. Maar met 50 cc inhoud gaat het niet met een dieselmotortje, dan heb je echt te weinig power.
Dus bouwen ze ze in motorfietsen. Lawaaiig en rokerig, maar ze lopen wel op biodiesel.
Ik denk dat een elektromotor veel meer kansen heeft in de toekomst.
Hieronder de motor van de diesel-Harley.
14 jaar geleden
Dit is niet helemaal het antwoord wat je vroeg maar het lijkt er een beetje op.
Als je dit leuk vind, ik vond laatst een bericht over een kleine tweetact diesel motor die in Nederland is ontwikkeld voor agricultureel gebruik. Waterpompje of zo. Oké een waterpomp is geen scooter maar met wat modificatie is dit volgens mij wel te maken. Het gevalletje werkt op diverse soorten olie waaronder diesel. Omdat het een tweetact is, is het een heel simpel ontwerp. Ik ben helemaal weg van dit soort dingen.
http://www.practicafoundation.nl/products/under-development/micro-diesel-engine/