Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wie weet hoe je een gaskabel kunt vervangen bij een kawasaki kz550?

het zit zo ingebouwd, dat je er van links, rechts, onder en boven niet bij kunt. Is hier een truukje voor, of heb je hier speciaal gereedschap voor nodig, of moet de hele carburasteur eruit? Hetgeen me toch wel een erg ingrijpende operatie lijkt voor slechts het vervangen van een gaskabel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben motorfietstechnicus (oftewel gewoon een monteur) en het word gewoon helemaal uit elkaar halen.
Der is geen truuk voor....
Houd wel rekening met de afstand en de loop van de kabel want hij moet in de geleiders geplaatst worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je moeite hebt met het bereiken van de carburateur zou ik het volgende doen...

de tank er af halen, deze kun je bij de meeste motoren echter pas weg halen als het zadel er af is.

ik denk dat je met ongeveer 10 a 15 minuten de tank en het zadel er af hebt. heb zelf namelijk nog niet aan zo'n motor gesleuteld maar het is geen rocket science, gewoon goed kijken hoe iets vast zit en wat er in de weg zit.

Toegevoegd na 3 minuten:
benodigdheden, paar verschillende ring / steeksleutels (meestal heb je genoeg aan 10 en 13 mm) en een platte en kruiskop schroevendraaier.

het kan ook zijn dat als je de klemmen los haalt je de carburateur in het spruitstuk en luchtfilter kan draaien zodat de bovenkant naar je toe komt.

nogmaals, gewoon goed kijken, let wel op, als je hem kantelt gaat hij lekken, goede tip, kraan dicht en stationaar laten draaien tot hij helemaal leeg is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding