Mag je een motorfiets zomaar begrenzen?

Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je na je motorrijexamen op een "lichte" motorfiets rijden (max. 25 KW).
Mag je dan een motorfiets met meer KW begrenzen tot het maximum en daar op rijden, of moet deze dan eerst met de nieuwe instellingen officieel gekeurd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Als het technisch mogelijk is, dan mag het. Let wel op dat het mindere vermogen ook officieel op het kentekenbewijs moet komen te staan. Dit kan gewoon via het RDW en degene die de aanpassing voor je uitvoert kan het waarschijnlijk ook voor je regelen bij het RDW.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan die persoon idd regelen. Wilde alleen even weten of het idd officieel op het kentekenbewijs moest staan. Dank voor je reactie!

Andere antwoorden (4)

Ja, maar dan moet je ook je kentekenbewijs aan laten passen en ik weet niet hoe dat precies gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen je moet als je je "zware"moor fiets begrensd hem inderdaad bij RDW aanbieden om hem te laten keuren. Men kijkt dan of je de begrenzer niet er makkelijk er af kan halen. Beter is om een lichtere motorfiets te kopen en daar eerst ervaring mee op te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motorfietsen kunnen dmv.andere (hogere nokken =mindervermogen) nokkenassen worden áfgevoerd !
Een goede motorfietszaak kan dit en de aantekening en melding aan RDW voor je doen !
Informeer en kijk wat de prijzen zijn zowel op @ en bij (merk) dealers !
Bewaar en vraag de originele nokkenassen terug voor na je 21e !
De ingreep is relatief eenvoudig en hoeft dus niet zo duur te zijn !
Ook kan je kant en klare afgevoerde 25kw motoren kopen,vergeet dan niet de originele nokkenassen erbij te regelen !
Vele modellen hebben ook de mogelijkheid ze om te bouwen naar 25kw

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor 100-150 euro kan je hem opnieuw laten keuren bij de RDW