Wat doen als iemand doorrijd na een aanrijding ?

Iemand heeft vanacht tegen mijn scooter aangereden. En best hard ook . Er is geen briefje of iets achter gelaten. Ik stapte dus vandaag gewoon op de scooter, Mijn scooter reed niet harder meer dan 15 km terwijl hij normaal 45 gaat. Mijn band loopt opeens tegen iets aan waardoor de band in slijt dus waarschijnlijk het frame scheef. Me zeispiegel is eraf. Wat kan ik nu het beste doen ? Ik ben verzekerd bij orion direct. Op mijn polisblad staat : omvang van de verzekering : wettelijke aansprakelijkheid personenschade , wettelijke aansprakelijkheid zaakschade en volledig Casco. Ik heb veder nog nooit iets gehad waarbij ik de verzekering nodig had dus wil graag weten wat ik moet doen aangezien ik niet weet wie tegen mij scooter aangezeten heeft.

Toegevoegd na 1 uur:
Net langs de politie geweest. Die zei dat ik geen aangifte hoefde te doen en alleen een schadeformulier moet opsturen naar me verzekeringsmaatschappij , kan dit kloppen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je moet in elk geval aangifte doen bij de politie. Doorrijden na een aanrijding is een misdrijf.

Verder kun je in de buurt nog even rondvragen of iemand iets gezien heeft. Zo ja, geef dit door aan de politie.

De politie kan je tevens informatie geven over het waarborgfonds. Misschien dat je bij dit fonds in aanmerking komt voor een schadevergoeding, als je aan de voorwaarden voldoet, en als je eigen verzekering de schade niet dekt.
12 jaar geleden
Steenuiltje
12 jaar geleden
Dikke +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je een getuige heb,dat je jebrommer schade vrij neergezet hebt .;)
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik dacht ook meteen aan het Waarborgfonds, maar daar kun je alleen een beroep op doen wanneer de schade is ontstaan door een (onbekende of onverzekerde) auto. Dit staat er: "Veroorzaker MOET een motorrijtuig zijn
Het Waarborgfonds vergoedt geen schade door vandalisme of vernieling. Ook niet wanneer de veroorzaker een fietser is die zich uit de voeten heeft gemaakt of waar geen vergoeding te halen valt. Dit fonds vergoedt slechts schade die (aantoonbaar!) is veroorzaakt door een motorrijtuig, afgevallen lading of een gekoppelde aanhangwagen."
Je moet het in elk geval aangeven bij de politie. En denk niet "Die doen er toch niets aan". Je staat altijd sterker bij de verzekering als je aangifte hebt gedaan bij de politie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb +1 gegeven om de punten te compenseren.
Ik vind het gewoon een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.
Zat jij op de scooter? Of stond de scooter gewoon ergens En is de scooter geramd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet allessinds klacht indienen tegen onbekende.
De politie moet jou klacht noteren!
En je kan best telefoneren naar je verzekering, die zal je de weg wijsmaken....die weten wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangifte doen, je verzekering zal het eisen. De politie moet het opnemen, het is nl een misdrijf. Het waarborgfonds zal uitkeren als vaststaat dat het door een auto/vrachtwagen/etc is gekomen...

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij krijg je de schade alleen terug als je All Risk verzekerd ben (WA+).
Als je gewoon WA verzekerd bent, heb je een grote kans dat je niks terug krijgt want volgens mij heb je dan wel de ''tegenpartij'' nodig die jou schade moet vergoeden.