Wat hoort hier te zitten?

Ik reed vandaag baar huis om mijn Tomos a35 opeens ging hij steeds zachter rijden. Op het nippertje thuis gekomen. Maar eens even gekeken en ik zag dat er wat ontbrak aan het blok (zie foto) wat hoort hier eigenlijk te zitten en kan dit de oorzaak
Zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wat ik erover kan vinden, zou daar je oliepomp moeten zitten.
Steeds zachter rijden is dus veroorzaakt door een (naderende) vastloper.
Zie ook laatste blad van de vermelde bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg grappig, ik vond dezelfde bron, en hetzelfde antwoord alleen 1 minuut te laat ;)
de oliepomp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het probleem daar zit is wel duidelijk!
Maar ik ben geen tomos kenner, ik zou bijna zeggen dat het vliegwiel daar gezeten heeft maar dan ben je de spoel ook verloren. Maar dan moet de brommer gelijk zijn afgeslagen, maar jij zegt dat hij langzaam aan zachter ging rijden.