ik moet dagelijks 2x 15 km afleggen, dat is 2x 23 min met de auto, 45 min met fiets, of per brommer? wat is t beste, fiets, brommer of auto ?

qua tijd en geld. een auto is t snelst, maar ook t duurst, en met file in de spits misschien onvoordelig. met de fiets kan ik binnendoor, is minder kilometer, maar wel 3 kwartier fietsen, en ook weer terug. dat kost elke dag anderhalf uur. ik denk aan een brommer of scooter, maar weet er nix van. hoeveel tijd kost 15 km dan? is het goedkoper dan een auto maar toch nog best snel? welk vervoermiddel zou t beste zijn prijs en tijd verhouding? ov is er niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

dat is, lijkt mij, puur persoonlijke voorkeur. Met de brommer ben je rap en zonder geklooi met parkeren heen en weer maar bij de eerste de beste regenbui vervloek je het ding. Met de auto rijd je het meest comfortabel maar je staat wel veel vaker stil... Dan moet je kosten en baten tegen elkaar afwegen. Ikzelf heb voor een middenweg gekozen en rijd dagelijks 30 kilometer motor. Ik kan je aanraden een goed pak en handschoenen te kopen als je met de brommer zou gaan rijden. Zodra de temperatuur onder de 10 graden komt betaald dat zich dubbel en dwars terug!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Fietsen is goedkoop en gezond, scooter zal het handigst zijn, 20 minuten en niet zo duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fietsen is uiteraard het goedkoopst en nog gezond ook.
Je kan natuurlijk ook afwisselen tussen fietsen en een brommer, dan vallen de kosten toch nog mee (2de hands brommer hoeft niet zo duur te zijn) en ben je nog steeds gezond bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat je 29 bent en op Terschelling woont, dus waarschijnlijk moet je vaak een flink eind tegen de wind in.

Als je toch wat aan lichaamsbeweging wil doen, kun je ook nog kiezen voor een elektrische fiets. Tegenwoordig is dat niet meer per definitie stom en voor stramme ouderen, maar ook gewoon een handig ding voor je woon-werkverkeer.

De fiets is een investering, maar bijladen kost bijna niks, en je blijft toch lekker in beweging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo blijf je in beweging met een elektrische fiets? Je bedoelt, het schuurtje uitslepen, erop klimmen , er af en dan wegzetten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha weet jij wel wat een elektrische fiets is?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad Hoianja! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Harmonika: de wielen van de fiets gaan rond en rond, rond en rond, rond en rond, maar je moet zelf wel mee-trappen! Zo'n elektrische fiets voelt aan alsof je altijd flink wind mee hebt, maar helemaal automatisch gaat het niet.
Gezond, in aanschaf niet goedkoop maar in gebruik weer wel, een quest of allweder (en aanverwanten)

Oftewel een gestroomlijnde ligfiets. Hiermee kan je net zo snel met de fiets als met de auto in jouw beschreven dituatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beste,

Ikzelf heb een scooter, heb een fiets, en rij met de auto. Zelf ga ik nog naar school. En het liefst van al ga ik met de fiets. omdat ik dan op mijn gemak naar huis kan, eventjes ontspannen. De auto is duur, en wanneer er veel verkeer is wordt je enkel maar gefrustreerd. Een scooter is ook een goede oplossing, alleen in de winter is dit geen oplossing. bij een temperatuur van 5 graden wordt het al koud. als ik naar school rij wanneer het vriest, heb ik de hele dag nog koud. Je kan je hier misschien wel op kleden, als je aan je bestemming je extra kledij kwijt kan.

Ik verkies dus de fiets, eventueel afwisselend met een scooter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het beste de fiets nemen, zo deed ik het althans,
en in mijn plunjezak stak dan weer (lichte) regenkledij.
je moet eigenlijk voor jezelf uitmaken wat het beste voor je past, wanneer je de fiets neemt, dan mag je waarschijnlijk ook meteen de fietskilometers in je kosten brengen, wanneer je deze op het einde van elke maand bekijkt, zul je tot de vaststelling komen dat je geld krijgt om de fiets te nemen, iets wat je van vervoer met de auto niet kunt zeggen. die kost alleen maar.
hoeveel tijd kost 15 kilometer nu, wel, dit hangt af van de snelheid die je fietst, je kan er een half uur over doen, en zelfs een uur, hangt af of je nu 15 kilometer/uur fietst of dubbel zo hard op de trappers stampt, of je een "Boonen" race - fiets hebt of een Hollandse "damesfiets", dit alles zal je tijd kosten, of net niet, maar je zult ook tot de vaststelling komen dat je gezondheid er op vooruit gaat !!! en wanneer je dan moe, maar voldaan thuis aankomt, zul je ook nog eens te meer een betere nachtrust hebben, gegarandeerd. mijn inziens dus is de fiets de beste oplossing,
een auto is bovendien niet gratis, reken maar de onderhoudskosten, de benzine (of diesel) en daarbovenop nog eens de verzekering,
en een brommer, daar betaal je ook al deze kosten op.
met de fiets werk je ook nog eens aan je conditie