ik moet dagelijks 2x 15 km afleggen, dat is 2x 23 min met de auto, 45 min met fiets, of per brommer? wat is t beste, fiets, brommer of auto ?

qua tijd en geld. een auto is t snelst, maar ook t duurst, en met file in de spits misschien onvoordelig. met de fiets kan ik binnendoor, is minder kilometer, maar wel 3 kwartier fietsen, en ook weer terug. dat kost elke dag anderhalf uur. ik denk aan een brommer of scooter, maar weet er nix van. hoeveel tijd kost 15 km dan? is het goedkoper dan een auto maar toch nog best snel? welk vervoermiddel zou t beste zijn prijs en tijd verhouding? ov is er niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

dat is, lijkt mij, puur persoonlijke voorkeur. Met de brommer ben je rap en zonder geklooi met parkeren heen en weer maar bij de eerste de beste regenbui vervloek je het ding. Met de auto rijd je het meest comfortabel maar je staat wel veel vaker stil... Dan moet je kosten en baten tegen elkaar afwegen. Ikzelf heb voor een middenweg gekozen en rijd dagelijks 30 kilometer motor. Ik kan je aanraden een goed pak en handschoenen te kopen als je met de brommer zou gaan rijden. Zodra de temperatuur onder de 10 graden komt betaald dat zich dubbel en dwars terug!

Fietsen is uiteraard het goedkoopst en nog gezond ook. Je kan natuurlijk ook afwisselen tussen fietsen en een brommer, dan vallen de kosten toch nog mee (2de hands brommer hoeft niet zo duur te zijn) en ben je nog steeds gezond bezig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100