21 jaar met motor rijbewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Misschien in Belgie. In Nederland net als een autorijbewijs 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nl is het niet met cc's, maar met kilowatt. Mijn vader heeft een 650cc chopper en die mag je ook met 'beginnersrijbewijs'. Alles boven de 25kw? moet je 21 of ouder voor zijn.
volgens mij gewoon 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zit je met het aantal kw's van de 250 cc. Vandaar vanaf 21 jaar. En dat is ook in nederland het geval!!!!!!
Hangt ervan af hoe je gaat rijden. In een klassement?
MACHINES, KLASSEN EN LICENTIES
De wedstrijden staan open voor machines zoals omschreven in het Technisch Reglement
Motocross. Deelname aan deze wedstrijden is voorbehouden aan houders van een geldige
KNMV licentie. Iedere deelnemer mag slechts één motocross licentie hebben.
Houders van een buitenlandse licentie mogen slechts in één klasse aan de competitie
deelnemen.
KLASSENINDELING
11 t/m 13 jaar tot 125 cc 2-takt
` tot 250 cc 4-takt
13 t/m 16 jaar tot 450 cc 4-takt

http://www.knmv.nl/uploads/Multimedia/KNMV_Motocross_Reglement_2011.pdf

Ben je jonger, dan moet je beginnen op een ‘lichte’ motor van 250cc en kun je afrijden voor rijbewijs A beperkt. Je mag dan rijden op lichte motoren van maximaal 25 kw en mag deze motor niet meer vermogen hebben dan 0,16 kW per kilo ledig gewicht. Pas na twee jaar mag je op zware motoren gaan rijden.

http://www.kickersbloem.nl/motor.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot 21 jaar mag je maximaal 25KW rijden dat is grof weg minder dan 500CC (geen wet van pasen en meten hoor!)

Dus die 250 zal onder de 25KW blijven

Boven de 21 jaar mag je kiezen waarmee je examen doet. Doe je onder de 25KW examen wordt deze na 2 jaar automatisch volledig.
Doe je onder de 18 jaar examen wordt je motor op je 21 automatisch volledig

MAAR: Als je op je 20 25KW doet moet je wel eerst weer 2 jaar wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor een motor in ieder geval 18 jaar en een voor de categorie geldig rijbewijs. Beperking is op 25 Kw en niet op cilinderinhoud.