laatst was op tv dat je eerder scooter mocht gaan rijden iets van 15 jaar ofzow is dat nog echt van de grond gekomen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik had niets vernomen van een verlaging van de minimum leeftijd om een brommer certificaat te mogen halen. Maar wel dat ze aan het bespreken zijn dat je op je 17 e al je auto rijbewijs mag halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deels, de leeftijd waarop het theorie-examen voor brom- en snorfietsen mag worden afgelegd, gaat binnenkort omlaag van 16 naar 15 1/2 jaar. Het gaat om het zogeheten AM2-examen. De maatregel moet zo onder meer de druk op het reserveringssysteem van het CBR verlagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet nog steeds 16 jaar zijn om te mogen rijden op een scooter maar het theorie examen mag inderdaad iets eerder worden gehaald.