Hoe Lang is de levencyclus van een fiets?

Mijn fiets is nu 5 oud en hij word langzaam meer bagged.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoelde bagger niet bagged :P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Het beste antwoord

Een fiets leeft niet, dus technisch gezien heeft hij geen levenscyclus.
Het hangt er een beetje van af hoe je met je fiets om gaat. Als er wat kleine dingen mis zijn kun je dat nog laten repareren, maar op een gegeven moment moet je gewoon een nieuwe fiets kopen.

Toegevoegd na 51 seconden:
Maar ik vind het heel netjes dat je al 5 jaar hebt volgehouden met dezelfde fiets.
Als je de fiets echt niet meer fijn vind rijden, koop je een nieuwe :)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het ligt eraan hoe je de fiets onderhoud. Als de fiets af en toe een servicebeurt geeft, gaat hij langer mee, dan dat je er niks aan doet

ennn je kan groovie versieren :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het frame heel blijft.
Ik heb een fietsenmaker in de familie die er voor zorgt dat mijn fiets op tijd nagekeken wordt. Versleten onderdelen worden vervangen.
Mijn fietsen gaan dan ook heel lang mee. Ik koop alleen soms een andere fiets om de nieuwere technologie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan hoe je er mee omgaat en hoezeer je zelf vind of je aan een nieuwe toebent of niet, fiets die fijn en zit die lekker zul je hem wellicht langer houden als dat die steeds meer begint te irriteren, sommige mensen doen heel lang met een fiets (mijn zus heeft al bijna 25 jaar dezelfde degelijke omafiets) en anderen willen om de paar jaar een nieuwe.

succes met kiezen .