Hoe heet zo'n lig fiets met omhulsel (kap) en waar kun je deze kopen?

Daarnaast vraag ik mij af hoe zo'n kap werkt met de verschillende weersomstandigheden.

Zorgt deze ervoor dat je minder nat wordt (of zelfs gedeeltelijk droog) wanneer het regent?

Doordat je geen last hebt van wind, wordt het dan ook (stukken) minder koud in de winter of is dit te verwaarlozen?

In de zomer met zon, is het dan wel uit te houden in zo'n ding, aangezien je lichaam niet meer gekoeld wordt door de lucht en je toch inspanningen verricht?

en wat is de gemiddelde snelheid van zo'n fiets, dus met meewind, tegenwind, zomer en winter meegerekend ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K
itsme
13 jaar geleden
de gemiddelde snelheid van zo'n fiets is afhankelijk van hoeveel je er mee fietst: als je 2000 km per jaar doet, is de gemiddelde snelheid nog geen 0,23 km per uur.

Het beste antwoord

Bij de ligfietsshop zullen ze die wel hebben.

Ik vond redelijk makkelijk deze: http://www.ligfietsshop.nl/nl/alleweder-a4a5.html waar alle modellen zo'n kap hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier vind je meer info: http://basdekker.eu/fietsen.htm
Hij schrijft ook veel over zijn ervaringen met zulke fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n fiets heet een Alleweder.