Waarom fietst iedereen opeens rond met een bloemenslinger om z'n stuur?

Toen een jaar geleden enkelingen met die slinger kwamen vond ik het nog wel iets grappigs hebben, maar nu fietst heel Nederland ermee rond.
Waarom in vredesnaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1K
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zal wel liggen aan het feit dat ik in het Noorden woon dan misschien, maar hier fietsen er niet zo veel mensen rond met zo'n bloemenslinger. Of zijn we hier juist heel hip en zijn deze rage al voorbij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb nog niemand met zo'n ding gezien! (misschien omdat ik in Blaricum nogal rustig woon, waar zie je het dan?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Amsterdam ;) Pff! Maar ja, ergens is het wel fleurig, maar ook weer te kits, vind ik persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie ze ook bijna iedere dag net als de jongere met een bierkrat als fietsmand...
zondag
13 jaar geleden
Nou ik vind het wel iets hebben hoor. Het fleurt het straatbeeld een beetje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik fiets altijd met een cactus rond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zit je op zeker Colletje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Auw! Ja...
Cryofiel
13 jaar geleden
In Utrecht zie je ze ook regelmatig.

Het beste antwoord

Tja, waarom doen mensen mee met de mode? Het is een hype. Je bent hip als je een bloemenslinger om je stuur hebt. Het zijn wel vaak de wat alternatievelingen die dat doen.

Weet je wat nóg erger is? Moeders met een bakfiets vol kinderen met bloemenslingers eromheen. Ik bedoel om de bakfiets niet om de kinderen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gewoon omdat het in is............
Soms komt iets tot ontwikkeling.Soms ook niet. En die bloem slinger is het toevallig gelukt.
Van elkaar kopieren en kopieren en kopieren en er bij willen horen das alles want geef toe .... zo mooi is t nou toch ook weer niet???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het hip is. 'iedereen' doet het dus tja, je wilt erbij horen he?! Helpt ook dat ze bv bij Halfords voor een zacht prijsje te krijgen zijn.

Maar niet iedereen rijdt ermee hoor, mij zul je er niet mee zien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is in net als die lelijke fietstassen voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is toch heel fleurig die bloemslingers en die leuke zadelhoesjes en die kleurige fietstassen,het is gewoon hip en in voor de jeugd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het typisch iets voor vrouwen is. Vrouwen houden van tierelantijntjes. De meesten dan.. :) Verder denk ik dat het ook met smaak heeft te maken. Dan denk ik aan vrouwen die hun woning heel knus en kleurrijk hebben ingericht.

En verder sluit ik me aan aan bovenstaande antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat al dat soort rommel tegenwoordig voor een habbekrats te krijgen is bij de Action. Het kost drie keer niks, en pubermeiden geven het elkaar kado voor hun verjaardag. Leuk he?
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verkapte manier om weer naar de hippie tijd terug te gaan. Een modebeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is een beetje een hype.
net als die fietstassen met bloemdecor.
staat wel gezellig toch.