Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een fietswiel met versnellingen zetten op een fiets waar origineel geen versnellingen op zat?

De mechanisme van de achterwiel van mijn fiets heeft het vorige week begeven, we konden het niet meer repareren. Ik heb dus besloten dat er een nieuwe achterwiel op moest, ik zat er dus aan te denken om er een projectje van te maken door er een achterwiel met versnellingen op te zetten en zelf nog een kabel en versnellingskiezer erop te doen. Mijn vraag is alleen, is dit wel mogelijk, gaat de achterwiel wel op mijn fiets passen ook al is de wiel diameter net zo groot als het originele wiel? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, als je een wiel hebt met naafversnellingen dan moet dat lukken met misschien een paar kleine aanpassingen.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik zat te denken om dus een Shimano Nexus 3 erop te zetten, moet ik naast kabels en versnellingskiezer nog wat aanpassen?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding