Hoe weet ik of een nieuwe goedkope mountainbike van redelijke kwaliteit is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (7)

Het merk op internet opzoeken en reviews van mensen die zo'n ding hebben er op naslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval in het mijns inziens het beste om naar de merknaam te kijken. De `grote`merken hebben hun naam hoog te houden. Maar er zijn ook onbekendere merken, veelal de zogenaamde prijsstunters.

Ze kunnen de fietsen vaak tegen een goedkopere prijs leveren, omdat ze goedkopere materialen gebruiken om de fietsen van te maken.

Juist met een mountainbike, die vaak zwaarder belast wordt dan een gewone fiets, zou ik zeer kritisch zijn tegenover die goedkope aanbiedingen. Tuurlijk, als ze nieuw zijn, dan glimmen ze, maar hoe zien ze er uit na gebruik?

Zijn de velgen krom, of nog erger, is het frame krom?

Als een nieuwe mountainbike van een goed bekend staand merk, je te duur is, denk ik dat je beter af bent met een goede tweedehands van een goed merk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook goed naar de lasnaden dat deze goed dik zijn.
Dat je frame stevig is en kijk naar het type en merk versnelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede moutainbike is per definitie niet goedkoop. Je moet denken aan minimaal 800 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel belangrijk is zijn de bewegende delen.
Zoals derailleur en cranckset (trappers)
Je kan beter (om te beginnen) een iets goedkoper frame kopen met goede onderdelen.

Neem anders eens een kijkje op onderstaand forum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen kun je er van uitgaan,dat het frame wel redelijk van kwaliteit is,maar dat de accesoires dat over het algemeen niet zijn,omdat zo'n fiets anders niet goedkoop kan zijn. De betere merken zijn nu eenmaal duurder,daar zul je je bij neer moeten leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt beter een merk kopen omdat een mountainbike heel wat te verduren heeft,beter meer geld uitgeven voor iets goeds dan goedkooop dat zo kapot is