Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik zoek een electrische fiets voor m'n moeder

zij vind zelf die uit de link wel mooi
maar ze vraagt zich af of dit wel iets is

ze is 77 en heeft er niet te veel voor over
of kan ze beter een goed merk 2e hands kopen

waar je nog losse accu's voor kan krijgen


link = http://www.matrabike.nl/Fietsen/Electrische-fietsen/Electrische-fietsen/E-city-8000HT-Lithium.aspx

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verkrijgbaarheid van accu's maakt niet uit,
je hebt winkels die de cellen van de oude accu vernieuwen voor nieuwe. Je hebt dan weer een nieuwe (soms zelfs betere) accu voor minder geld dan een nieuwe originele. ps. dit kan met bijna alle accu's (o.a. ook gereedschap)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij het lezen van je vraag krijg ik het gevoel dat je moeder aan de ene kant graag zo'n fiets zou willen hebben om mobiel te zijn, maar dat ze aan de andere kant "bang" is voor zo'n ding, omdat het onbekend is, en omdat ze twijfelt of ze er wel mee overweg zal kunnen.

Er is maar één manier om erachter te komen of zo'n elektrische fiets überhaupt iets voor haar is: uitproberen.

Ga naar een fietsenmaker die die dingen verkoopt, en vraag of ze een proefrit mag maken. Een proefrit verplicht tot niets. Als ze zich er beter bij voelt: gewoon heel eerlijk zeggen dat ze alleen maar wil proberen, en dat ze nog helemaal niet zeker weet of ze wel een fiets wil gaan kopen. Dan voelt ze zich misschien rustiger omdat ze eerlijk is geweest, en de fietsenmaker geen valse hoop heeft gegeven.

Kies bij voorkeur een fietsenmaker die gevestigd is aan een rustige straat, zodat ze op haar gemak en in alle rust de fiets kan proberen, zonder meteen van de weg te worden getoeterd als ze eens even een slingertje maakt.

Na zo'n proefrit weet ze of het wel of niet bevalt. Bevalt het niet, dan is het verhaal ten einde, en hoeft ze zich in ieder geval niet meer af te vragen of ze niet tóch zo'n ding had moeten kopen. Bevalt het wel, dan is ze misschien zo enthousiast, dat ze er ook wat meer geld aan wil besteden.

Dus gewoon in alle rust proberen, en dan verder zien.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet, dat er al veel tweedehands e-bikes zijn. De prijs van de fiets in de link is heel schappelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze er niet veel voor over heeft, wat ik best kan begrijpen, dan zou ik toch eerst zoeken naar een tweedehandse.
Die zijn er best wel, want veel mensen stappen er toch weer van af, letterlijk omdat ze niet meer willen of kunnen fietsen.

Het is wel belangrijk, wat al gezegd is, dat ze er een proefrit mee kan maken. Er mee kan oefenen.
Dus, wat ook een idee is, ga een dagje electrische fiets fietsen op een gehuurde fiets. Samen met je moeder. Kijk hoe het gaat.
http://www.efstroe.nl/

Hier vind je nog meer informatie
http://elektrische-fiets.startpagina.nl/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goeie referenties! Ik wist niet dat er speciale huurmogelijkheden zijn.
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook een goed idee!
Ik zag er vandaag eentje bij de aldi staan.Ik heb niet gelet op de prijs.Maar de aldi kennende zou dit niet al te duur zijn.En dan heb je ook nog eens een nieuwe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding