Wat moet ik doen met mijn versnelling, de trappers lopen vast als ik naar 2e of 3e overschakel?

Als ik in de 1e versnelling fiets, is er niks aan de hand maar als ik overschakel naar de 2e en de 3e versnelling lopen de trappers vast. Wat moet ik doen om dit weer goed te krijgen...

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Fietsen
1.6K

Antwoorden (1)

Als het een fiets is die schakelt op verschillende tandwielen, dan denk ik dat de kabel afgesteld moet worden, dar de selecteur niet in de juiste positie komt. Als het een versnellingsnaaf betreft, dan zou het ook een kwestie van afstellen kunnen zijn, maar ik ben bang dat de naaf dan kapot is.