Wat is het merk van de OV-fietsen?

Ik ga vaak met de OV-fiets, heerlijke, robuuste stalen rossen. Weet iemand van welk merk deze zijn en waar ze te koop zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
16.8K

Antwoorden (2)

Het zijn fietsen van Bikes2Go

---Nieuwe OV-fiets opnieuw van Bikes2Go
De nieuwe OV-fiets krijgt een koplamp die geïntegreerd is in het aluminium frame en een ruime bagagedrager. NS betrekt de komende drie jaar minstens duizend nieuwe OV-fietsen per jaar van Bikes2Go.

De eerste duizend exemplaren levert Bikes2Go komend voorjaar. Het assemblagebedrijf uit Beverwijk kwam na een aanbesteding als winnaar tevoorschijn. Sinds 2008 is het ook al de leverancier van de huidige OV-fiets.------

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bikes2go.nl/contact/ Hier kun je contact opnemen met de leverancier.

Toegevoegd na 4 minuten:
Tweedehands kun je de OV fietsen niet kopen.

---Tweedehands OV-fietsen krijgen een tweede leven in Zuid-Afrika. OV-fiets schenkt alle afgeschreven OV-fietsen aan de organisatie Interface for Cycling Expertise (I-CE) die, via maatschappelijke organisaties, zal zorgen voor hergebruik van de fietsen in Zuid-Afrika. ----
http://www.allesduurzaam.nl/merken/merken_item/t/ov_fiets
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Toch heb ik gezien dat mensen een tweedehands OV-fiets in hun bezit hebben. Dus niet álle oude exemplaren zijn naar Afrika.
ronron1212
7 jaar geleden
Misschien gestolen?
Dat zijn fietsen van Batavus maar die kun je niet kopen want ze worden exclusief voor de NS gemaakt.
Net zoals de postcodeloterijfietsen van Union die je alleen kunt winnen.