Dat hangt van heel veel factoren af, waaronder de grootte van jouw fietswielen, jouw beenkracht, of er te gebruiken versnellingen op de fiets zitten, en de hoeveelheid wind die je mee of tegen hebt.
Maar laat ik een gemiddelde nemen: 15 kilometer per uur, dan doe je 20 minuten over vijf kilometer.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea: snap niet wat de wielmaat (grootte)hiermee van doen heeft.
Amadea
7 jaar geleden
Dan heb jij nooit met een kinderfietsje naast een grote herenfiets gefietst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat bedoelde ik juist. Ik denk meer in de relatie van: afgelegde weg = snelheid maal tijd.
Dat is natuurlijk volkomen afhankelijk van je snelheid.
stel je fiets 10 km per uur wat langzaam dan fiets je over 5 km dus een half uur

Beter is het trouwens om de afstand in meters te zetten en de snelheid in meter/sec
je krijgt dan het volgende
snelheid = 10000 / 3600 = 2,7777 m/s
afstand = 5000 meter
benodigde tijd = 5000 / 2,7777 = 1800 seconden = 30 minuten

Omslachtig zul je denken, maar niet als je dit in excel gaat zetten en dan de snelheid gaat veranderen
bij 15 km per uur kom je dan op 20 minuten
bij 20 km per uur op 15 minuten
etc
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies Theo15
Dit is een uitleg volgens de formule S=V*T.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tegenXinnig, leuke naam ook trouwens Dank