Wat is er mis als er bij een fiets met een index versnelling bij schakelen steeds de ketting er af loopt?

Of doe ik iets fout?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K

Antwoorden (2)

Kan eventueel zijn:een schakel die vast zit
ketting iets te los
ketting versleten
7 jaar geleden
Je bedoelt een derailleur versnelling neem ik aan? Die moeten af en toe afgesteld worden, anders zal de ketting er uiteindelijk af gaan lopen. Dit kun je meestal redelijk goedkoop laten doen bij een fietsenmaker als je er zelf geen verstand van hebt.