Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke accu is het best voor een electrische fiets?

Ik overweeg een electrische fiets aan te schaffen maar er schijnen verschillen in de diverse accu's te zijn. Welke is het best en waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De Comsumentengids van deze maand bevat een test van deze fietsen. Het grootste verschil blijkt hem te zitten in de afmetingen van de accu. Een kleine accu geeft een kleiner bereik, maar maakt de fiets lichter.
De beste fiets uit de test is de Adventure Lithium van de ANWB (1000 euro voor leden, 1400 voor niet-leden). Deze fiets heeft een kleine accu met een beperkt bereik, maar bood de beste prijs/kwaliteit verhouding omdat het de goedkoopste fiets uit de test was.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okay, zo heb ik een beetje een idee m.b.t. het vermogen van de accu.

Andere antwoorden (1)

Ga eens googlen op E bike test. Van de duurdere merken zijn alle accu's wel goed,ook al is de manier van opladen verschillend.Zelf heb ik een E fiets waarbij de accu in het frame is verwerkt en die je dus niet kunt verwijderen.
Ook moet ik de accu constant aan de oplader laten,terwijl andere er na het opladen af mogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding