omafiets trapt heel erg licht waardoor ik het idee heb dat ik niet vooruit kom! Is hier wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
4.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schakelen? Of zit er geen versnellingen op?

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk staat er iets niet goed afgesteld met de versnelling, dit kun je na laten kijken en aanpassen bij de fietsenmaker.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry vergeten bij te zetten. De fiets heeft een terugtrap rem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De fiets heeft een terugtrap rem Wat heeft dat met wat dan ook te maken?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien er iemand eerder een reactie gaf of ik geen versnellingen had vandaar
Als er niet iets mis is met de eventueel aanwezige versnelling, dan kan je er nog altijd andere tandwielen (voor iets kleiner en/of achter iets groter) op (laten) zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Andersom, als je zwaarder wilt trappen.
Een echte Oma fiets heeft geen versnelling.Voor zit een 52 tands tandwiel,en achter een 20 tands wielmaat 28x1 1/2.monteer je achter een 18 tands tandwiel dan gaat ie zwaarder trappen..even controleren of de boven genoemde tandwielen en wielmaat kloppen.Er is namelijk heel veel namaak wat wel op een Oma fiets lijkt maar het niet is. Hopelijk heb je hier wat aan Suc6 Grt ute Walden.