Op mijn stalen fiets is een grote kras dus die zal gaan roesten, hoe kan ik het voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar zit de kras? Frame, spatbord, of elders?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vanonder op het frame door op het fietsenrek te staan

Antwoorden (2)

Je kunt voorkomen dat je fiets roest door deze in te smeren met vaseline. Dit is een hele vette stof
wat betekent dat het niet oplost in water of andersom. Alle regen zal dan op de vochtwerende
vaseline blijven liggen in de vorm van waterdruppels en er af stromen zonder dat het water in
aanraking komt met het ijzer, zodat er geen roest kan ontstaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Goede tijdelijke oplossing en lastig met je kleding. Zoek een bijpassende kleur lak en vul de kras in, autolak is de beste oplossing.
Je kan er ook overheen verven met speciale verf van de gamma, praxis of karwei. Daar hebben ze altijd wel roestwerende verf