Ik mis 2 spaken van een achterwiel van een 20 inch kinderfiets, is dit gevaarlijk met fietsen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Fietsen
1.5K

Het beste antwoord

een spaak in het wiel betekent stevigheid, dus hoemeer spaken hoe steviger.Mist deze er een paar dan zal de stevigheid afnemen en uiteindelijk een slag in het wiel veroorzaken, beter is dan deze te laten repareren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, als die van een stoepje rijd kan het wiel inzakken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@steendevader: Van mij een plus
Door het ontbreken van de spaken haal je de stevigheid uit het wiel.
@Estherspaak: Zonder moraalridder te willen zijn, stuur je JOUW kind toch niet de straat op met een krakkemikkige fiets? Wat kosten een paar spaken?
Nee, bij normaal gebruik niet, als ze er tenminste helemaal uit zijn.
Zijn het twee spaken die naast elkaar zitten, dan zou ik het wel zo snel mogelijk (laten) repareren.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik zou het toch maar laten repareren. Als je weer een of meer spaken verliest, wordt het steeds gevaarlijker om op de fiets te fietsen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jc54: Ik vind jouw antwoord nogal dubbelzinnig (twijfelachtig).
In eerste instantie zeg je dat het geen kwaad kan maar vervolgens adviseer je om het zo snel mogelijk te laten repareren. Sorry, maar van jou ben ik betere antwoorden tegen gekomen.
Van mij geen waardeoordeel.
Op den duur zal het wiel krom trekken. Dan heeft ze dus een slag in haar wiel en dat is niet lekker fietsen.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Het herstel is dan ook duurder dan nu twee spaken plaatsen, lijkt mij.
Ivana
10 jaar geleden
Handleiding:
http://www.fietsenpagina.nl/weblog/reparatie-tips/op-de-juiste-manier-de-spaken-van-uw-fiets-vervangen/