Waarom werkt een standaard koplamp niet samen met een naafdynamo?

Ze hebben mijn koplamp kapot getrapt van mijn fiets.
Dit was een goede koplamp die het altijd deed.
Deze had ook een schakelaar er op zitten.

Nu heb ik een nieuwe bij de Praxis gehaald. Maar als ik de draden gewoon goed aansluit dan werkt het niet.

Heb het lampje getest en deze werkte gewoon.
Ook de bedrading naar de lamp zelf was goed.
Heb de dynamo ook getest.

Maar sluit ik het aan, werkt het niet.

IEMAND?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.4K

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat het lampje voor een andere spanning is ofwel is het een LED lampje en dan moet u eens de plus en de min omkeren want die zijn polariteit gevoelig.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo dit niet helpt moet u maar eens een foto plaatsen want zo is dat moeilijk om raad te geven zonder verdere gegevens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha helemaal top!
heb de draden omgedraaid en hij doet het hahahahaha.
super dom van mij... maargoed.. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

In principe moet elke koplamp kunnen branden op een naafdynamo,maar mogelijk heb je een verkeerd lampje gemonteerd. Ook zal het lampje, als ie het wel doet sneller doorbranden,als er op de nieuwe koplamp geen schakelaar zit.