Wat kost het om een fietsband te laten vervangen?

Als aanvulling op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/vervoer/fietsen/kost-fietsband-plakken.62769
Dus wat kost het ongeveer om een binnen- en/of buitenband te laten vervangen door een fietsenmaker? Ik neem aan dat een achterwiel duurder is. Hier op het dorp is maar 1 fietsenmaker, ik zou graag willen weten wat redelijk is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit hangt sowieso af van wat je wil qua kwaliteit, zeker als het om de buitenband gaat.
Een binnenband zal ergens tussen de 5 en 7,50 euro kosten, een buitenband kan qua prijs erg verschillen, je hebt zel al vanaf zo'n 10 euro maar er zijn ook buitenbanden die duurder zijn als 30 euro. Het is maar net wat je wil.
Reken dat een gemiddelde fietsenmaker er ongeveer 10 euro voor vraagt om de binnen en buitenband te vervangen. Echter zal de ene zaak duurder zijn als de andere. Dus even van het goedkoopste scenario uitgaande:
Binnenband 5
Buitenband 10
Banden vervangen 10
Dan zit je op zo'n 25 euro.

Antwoorden (1)

Bel naar andere fietsenmakers om te vragen wat zoiets kost, dan heb je een idee wat de gangbare prijzen hiervoor zijn.