Bestaan er superlichte vouwfietsen?

Hallo,

ik ben op zoek naar een zeer lichte vouwfiets dat heel snel en zeer makkelijk vouwbaar is, mag eventueel een elektrische vouwfiets zijn maar het moet zeer licht zijn die ik makkelijk in de trein kan meenemen...

Bestaan er dit soort fietsen? Zo ja, welke zoal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker. Google vouwfietsen, kies de website van beslist en je krijgt een hele trits fietsen in beeld. Kies een mooie uit, klik erop, en zie de specificaties.
Cryofiel
11 jaar geleden
Je kunt ook twee gewone fietsen gebruiken. Vooraf zet je één fiets in de stalling van station B. Vanaf dat moment kun je op de andere fiets van jouw huis naar station A rijden. Je zet je fiets in de stalling van station A. Je reist *zonder* fiets van A naar B. In B aangekomen haal je de andere fiets uit de stalling en rijd je naar je bestemming. Op de terugreis doe je natuurlijk precies hetzelfde.

Het beste antwoord

Het gewicht van een vouwfiets wordt hoofdzakelijk bepaald door de aantal onderdelen (zoals verlichting, bagagedrager, versnellingen enzovoort) en materiaal keuze van de frame en onderdelen. Het gemiddelde gewicht van een vouwfiets zal rond de 13 kilogram liggen. Hierbij is het belangrijk om te weten dat je bij de lichtste vouwfietsen vaak moet inleveren op functionaliteit en degelijkheid. Een uitzondering hierop is de titanium Brompton (vanaf 9 kg) waarbij er niets ingeleverd hoeft te worden op de degelijkheid.
http://www.kemperfietsen.nl/vouwfietsen/?gclid=CP6e_8aU77MCFebLtAod0V0AoA

Of er een fiets is die aan al die eisen voldoet,
kun je het beste zelf beoordelen.
Ieder model heeft ook wel nadelen.
Om te beginnen is hier de uitkomst van een test
uit 2010.

http://www.fietsen.123.nl/page/testen-fietsen-en-toebehoren#bromptonweer

Electrische vouwfiets, Gewicht excl. accu 20 kg;
http://www.ronaldschot.nl/fietsen/elektrischefietsen/eco/eco-traveller-2.php?gclid=CJvhgZ6U77MCFebLtAod0V0AoA

Toegevoegd na 45 seconden:
Lichtste vouwfiets top 5
Brompton S1Ex
Dahon Vector
Dahon Mu Uno
Strida
Tern Link Uno
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

strida fietsen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap die min niet. Van mij een plus.
Ligt aan wat je onder zwaar verstaat?

Maar ik had bij de fietsmaker een vouwfiets en super ligt , Bromtol vouwfiets wel prijzig Maar ligt want er zitten wieltjes onder als hij ingeklapt zit. Heb meteen een link bij geplakt Succes