Waarom is de maximale belastbaarheid van bagagedragers van moderne fietsen vaak begrensd tot 25 kg? Je kan niet meer iemand achterop meenemen.

Vroeger was het heel normaal om een persoon achterop je fiets mee te nemen. Je vroeg je niet af of je bagagedrager dit wel aankon. Bij de fietsen van tegenwoordig staat vaak op de bagedrager: max 25 kg. Waarom maakt men ze niet wat steviger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
8.1K

Het beste antwoord

Tegenwoordig hebben de meeste mensen in Nederland wel een fiets. De vraag naar lichtere fietsen is groter dan naar een fiets om ook nog een volwassene op het bagagerek mee te vervoeren. Dus voor fabrikanten is het aantrekkelijker om fietsen te maken met lichtere en wellicht goedkopere bagagedragers.
En het is niet zo dat er alleen fietsen met bagagedragers zijn die maar tot max. 25 kunnen vervoeren.

Mogelijk dat de huidige bagagedragers best wel een zwaarder iemand kunnen dragen, maar door het maximaal belastbare gewicht te vermelden, wordt voorkomen dat mensen gaan klagen als het rek toch stuk gaat als deze zwaarder belast wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is allemaal kosten besparing .
Tegenwoordig zijn de fietsen en de bagagedrager van aluminium .
Aluminium is niet zo sterk als die metalen fietsen van vroeger .
Als men een aluminium bagagedrager wil maken die net zo sterk is als die van een metalen drager.
Dan moet de pijpdikte van het aluminium veel dikker zijn .
Ten eerste is dat geen gezicht .
En ten tweede dan gaat de kostprijs teveel omhoog .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aluminium is, net zoals bij voorbeeld lood, zink,kwik en brons ook een metaal.
Met "metalen" bedoel je hier waarschijnlijk dat de bagagedrager van staal is gemaakt?.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja die bedoel ik : die goeie oude bagagedrager .