Wanneer is een fiets 'officieel' een 'barrel'?

Rijden mensen op fietsen van paar honderd euro op barrels of is 'barrel' een soort meninggevende uitdrukking?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
2.7K

Het beste antwoord

Nee een barrel is echt een oude verroeste fiets, een zogenaamde stationsfiets die je op het station kan laten staan.

Een nieuwe fiets is nooit een barrel, hoe goedkoop ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
Van Dale:  bar·rel de; m -s: aan ~s gaan, gooien in stukken, kapot

de barrel zelfst.naamw. (m.)
auto of fiets in slechte staat
Voorbeeld: `een oud barrel`
aan barrels liggen (in stukken uiteengevallen zijn)
http://www.woorden.org/woord/barrel

Dus het moet echt een fiets zijn die in zeer slechte staat is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een een barrel is in slechte staat/kapot en een nieuwe fiets die wat goedkoper is is per definitie NIET in slechte staat/kapot. In mijn ogen is een slechte nieuwe fiets vaak zo'n fiets van de karwei/gamma ofzo. Verder heb ik elders niets gezegd over de fietsen die ik koop maar voor jouw informatie: wij kopen over het algemeen hele goede tweedehands fietsen. Dat zijn dus de fietsen die jij nieuw koopt en later verkoopt. Prima fietsen dus.