Hoe lang doe je over een afstand van 12,3 km met een elektrische fiets?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk verhuizen maar dan krijg ik ook elektrische fiets maar ik weet niet hoe lang ik doe over het fietsen met een elektrische fiets... weet misschien iemand hoe lang je er met een elektrische fiets gemiddeld of doet van een afstand van 12.3 kilometer ongeveer??

Toegevoegd na 5 minuten:
en hoe snel je rij je dan gemiddeld qua snelheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
69.2K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

De aanbeveling is om met een elec. fiets niet sneller dan 25 km/u te gaan. Daarop gebaseerd zou het dus een half uur kosten.

http://www.elektrische-fietsen.net/snelheid.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan een gemiddelde tijd van 40 minuten.

Mede afhankelijk van het amperage van de accu en het vermogen van de motor.
Het ligt ook aan de instelling van de mate van trapondersteuning, tegenwind en hellende vlakken.
Ook is het van belang of de accu vol is en deze een bepaalde actieradius ondersteund.

Als de powermeter bv 6 blokjes heeft, kan men maar 3 blokjes rijden omdat men ook weer terug moet rijden.
Tenzij men bij het eindpunt een mogelijk heeft om de accu op te laden.

In de vorstperiode gaat het vermogen van de accu met sprongen achteruit. De fiets moet dan ook binnen gestald worden en zonodig de accu er uit gehaald worden.

Wordt de fiets in de winter niet gebruikt, dan moet de accu elke maand opgeladen worden.

Bij het eerste gebruik dient de accu de eerste 3x volledig leeggereden te worden. Zo vergroot men de levensduur van de accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig.
Met heel andere argumenten kom ik tot ongeveer dezelfde tijd: PLUS
Met mijn gewone fiets doe ik over 6 km een klein half uurtje, inclusief stoplichten, fietsenstalling etc.

Met een elektrische fiets kun je wel iets meer vaart maken, met iets minder moeite.
Maar je moet nog steeds rekening houden met het verkeer,
met verkeerslichten, met stalling etc.

Het hangt dus af van de route.
Bovendien hangt het af van de soort electrische fiets,
daar zijn tegenwoordig heel wat types van.

Al met al denk ik dat het niet veel uitmaakt.
Je moet gewoon fietsen.
Je hoeft wat minder inspanning te leveren.
Maar qua tijd zal het niet heel veel uitmaken.

De gemiddelde fietssnelheid schijnt te zijn: 16 -18 km per uur.
Op een normale fiets.
Op een racefiets kun je natuurlijk veel harder.
En op een electrische ook wel.

Dus afhankelijk van de omstandigheden zou ik toch
rekenen op drie kwartier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik naar school fiets ( een soortgelijke afstand) doe ik met 20 km/h er ongeveer een klein half uurtje over. weliswaar heeft deze weg geen stoplichten maar wel veel reliëf.