Hoeveel worden de boetes voor de fiets verhoogt?

http://kassa.vara.nl/actueel/consumentennieuws/artikel/nieuws/verkeersovertreders-gaan-meer-betalen/

Ik las hier dat de boetes voor de auto omhoog gaan, maar hoe zit dat met de fiets?
Door rood op de fiets is nu 60 euro geloof ik?
En wat gaat over de stoep rijden enzo kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (1)

Tot nu toe bekend;
De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari blijft beperkt tot 15%, en bedraagt niet 20% zoals voorgenomen door het vorige kabinet.Dit geld ook voor fietsers.
Door rood licht rijden euro nu 180 word euro 220 dus ook voor fietsers.

Schade of letsel door verkeersovertreding

Niet alle verkeersovertredingen staan in de Boetebase. Als een overtreding heeft geleid tot schade of letsel, gelden de bedragen die in de Boetebase staan niet.( ook fietsers)

Het boetetarief voor asociale overtredingen stijgt met ongeveer €140,- per overtreding. Hierbij gaat het vooral om overtredingen waarbij sprake is van opzet. De lijst met alle overtredingen en de bijbehorende nieuwe tarieven wordt onderdeel van een wijzigingsbesluit dat eind 2011 beschikbaar komt.(ook fietsers).
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat NIET voor fietsers.
Het lijkt me niet realistisch als een fietser 220 euro moet betalen omdat je door rood gaat.
Daar koop je een nieuwe fiets voor. http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/
Als je dit rijtje doorloopt, kom je nog niet eens aan de 180 euro voor een fiets.