Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (5)

Nee, de kleur van het achterlicht moet rood zijn. Verder moet het tussen 25 en 120 centimeter boven de weg hangen, en goedgekeurd zijn. (dit kun je zien aan een NL teken op de achterkant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat mag niet, je voorlicht moet wit en je achterlicht rood zijn, een vriendelijke agent zal je er niet voor bekeuren, maar hij mag het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlicht mag wit of geel licht uitstralen.
Nee, de verkeersregels zijn dat er een rood achterlicht gebruikt moet worden.
Al zou ik blij zijn dat elke fiets wat voor kleur licht dan ook gebruiken want het is droevig met de fietsverlichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Bestuurder moeten op hun voertuig / colonne / optocht aan de voorzijde een naar voren witlicht uitstralende lamp voeren en aan de achterzijde een naar achter roodlicht uitstralende lamp voeren.

Indien men witlicht naar achter uitstraalt kan dit ernstige verwarring bij de andere weggebruikers veroorzaken, een witlicht dient men namelijk aan de rechterzijde te passeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet.
Want als je voor me rijdt denk ik dat je eraan komt rijden in plaats van dat je van mij wegrijdt.
Daar kunnen ongelukken van komen doordat ik in de war raak.
Met "ik" bedoelde ik elke verkeersdeelnemer.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding