Nee, de kleur van het achterlicht moet rood zijn. Verder moet het tussen 25 en 120 centimeter boven de weg hangen, en goedgekeurd zijn. (dit kun je zien aan een NL teken op de achterkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat mag niet, je voorlicht moet wit en je achterlicht rood zijn, een vriendelijke agent zal je er niet voor bekeuren, maar hij mag het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorlicht mag wit of geel licht uitstralen.
Nee, de verkeersregels zijn dat er een rood achterlicht gebruikt moet worden.
Al zou ik blij zijn dat elke fiets wat voor kleur licht dan ook gebruiken want het is droevig met de fietsverlichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen.

Bestuurder moeten op hun voertuig / colonne / optocht aan de voorzijde een naar voren witlicht uitstralende lamp voeren en aan de achterzijde een naar achter roodlicht uitstralende lamp voeren.

Indien men witlicht naar achter uitstraalt kan dit ernstige verwarring bij de andere weggebruikers veroorzaken, een witlicht dient men namelijk aan de rechterzijde te passeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet.
Want als je voor me rijdt denk ik dat je eraan komt rijden in plaats van dat je van mij wegrijdt.
Daar kunnen ongelukken van komen doordat ik in de war raak.
Met "ik" bedoelde ik elke verkeersdeelnemer.