Loont deze fietsreparatie nog? Bouwjaar 1974, achterwiel met versnellingsnaaf en trommelrem.

Ik heb een Simplex herenrijwiel (poor man's Gazelle) bouwjaar 1974 waarmee ik indertijd al naar de middelbare school fietste.
Die is technisch nog helemaal in orde, behalve dat de velg van het achterwiel is doorgeroest en het binnenkort gaat begeven.
In het wiel zitten een 3-versnellingsnaaf en een trommelrem.

Wat is wijsheid? Velg laten vervangen? Nieuw of gebruikt achterwiel? Of een nieuwe fiets (zonde...) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook ooit een hele oude fiets die ik wilde laten opknappen. Ben toen naar de fietsenmaker gagaan en heb een prijsopgave gevraagd. Voor mijn fiets was het niet de moeite meer waard. Als ik jou was zou ik eens bij de fietsenmaker informeren.

Het beste antwoord

Omspaken van een achterwiel met een 3 versnellingsnaaf van SA
Nieuwe velg 36 spaken incl. Montage ongeveer € 80,- €85,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een fiets uit 1974 heeft een nadrukkelijk betere bouwkwaliteit dan fietsen van nu. Repareren loont zich vanuit dat oogpunt. ECHTER, het is natuurlijk wel zo dat moderne fietsen lichter zijn ed. Dus dat kan een reden om niet te repareren. Huur een dag een fiets bij het station. Dan weet je wat het verschil in rijgenot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt een frame met lugs dan is een reparatie altijd de moeite zelfs al moet je de lagers vervangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij nostalgie altijd leuk toch om met zo'n oude fiets te rijden. Het kost alleen wat euro's, maar als ie nog lekker rijdt, waarom niet, of lekker als 2e fiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een gebruikt achterwiel, koop je voor een tientje ofzo op marktplaats.

Gr. Bart