Zijn merkfietsen(Union) bij Halfords echte kwaliteitsfietsen ? Zo, nee waar zit het verschil dan in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
2.4K

Antwoorden (5)

Union heeft in het verleden altijd redelijk betrouwbare fietsen gemaakt. Ik heb er zelf een tien jaar gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, Union heeft altijd als een degelijk en betrouwbaar merk bekendgestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja hoor
Union is al meer dan 100 jaar een oer-Hollands fietsmerk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zijn prima fietsen, ik rijd er zelf ook een!
12 jaar geleden
"2005: Union, dat qua marktaandeel al jaren kwakkelt, wordt door Larcom verkocht aan Dutch Bicycle Group (DBG) uit Schiedam, een fabrikant van B-merkfietsen voor ondermeer bouwmarkten en winkelketens. Alleen de productie blijft voorlopig via een driejarig contract in handen van Larcom in Nieuwleusen. De verkoop vindt niet langer plaats via een eigen dealernetwerk maar via twee geselecteerde kanalen, waarvan één Halfords is.

Feitelijk is dit het einde van Union als fietsfabrikant."
Bron: http://www.rijwiel.net/unionn.htm

---

In de tests van fietsbladen en consumentenbond komt Union niet altijd heel goed naar boven. Vooral duurzaamheid laat soms te wensen over. Die duurzaamheid, die je moet lezen als levensduur, is natuurlijk wel heel sterk afhankelijk hoe jij met je fiets omgaat. Dat is denk ik belangrijker dan welke trapas, welke tandwielen en welke bel je op je fiets hebt zitten.

Zelf ook heel lang Union gereden zonder problemen, en met een heel goede kwaliteitsfiets (2600 euro) van een gróóóte fietsenbouwer veel problemen gehad.

Dus het is allemaal een beetje koffiedikkijken. Unionfietsen zijn denk ik van iets mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld Koga of Sparta, maar dat wil niet zeggen dat je met de één wel en met de ander géén problemen zult hebben.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is natuurlijk ook nog zo: Union biedt complete fietsen aan voor minder geld. Concreet betekent dat meer snufjes. Aangezien de winst ergens vandaan moet komen, is het denk ik logisch dat de versnellingsbak van minder kwaliteit is dan bij duurdere fietsen. Datzelfde geldt dan voor veel andere 'opties'.