Vanaf welke leeftijd kunnen kinderen op een fietszadeltje die je op de stang van je eigen fiets bevestigd?

Ik bedoel zo`n zadeltje die je i.p.v een fietszitje op je eigen stang bevestigd. vaak met voetensteuntjes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
4.5K

Het beste antwoord

normaal vanaf ongeveer 3 of 4 jaar
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt van het kind af.
Hoe beweeglijk is het kind?
Kan het goed stil zitten?
Hoe goed luistert het kind?
Snapt het dat die voeten op de steuntjes MOETEN blijven?

Het gaat om een los zadeltje, zonder steun in rug, nek of wat dan ook.
Er zitten ook geen riempjes, of beugeltjes om de voeten op de plaats te houden.
Het kind moet heel bewust zelf kunnen zitten en snappen dat die voeten niet van de steuntjes mogen etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een kind in, of liever op een fietszadeltje voor op de stang te vervoeren moet het goed en stevig kunnen zitten. Dit kan pas vanaf een jaar of 3-4, afhankelijk van het kind. de zadels zijn geschikt voor kinderen tot een jaar of 6-7.
Er bestaan ook zadeltjes voor achter op een damesfiets.

Op de site hieronder staat alles over het veilig vervoeren van kinderen op de fiets. Ook over het fietszadeltje.

http://www.veiligheid.nl/kinderen/fietszitje