waarom kan ik mijn telefoon niet opladen als ik naar huis fiets?

Ik fiets elke dag 8 kilometer heen en terug naar werk. In de donkere maanden gebruik ik mijn dynamo voor licht. In de zomermaanden doe ik dit uiteraard niet. Maar het voelt als energieverspilling als ik er niet mee doe (zoals licht maken). Kan ik mijn mobile telefoon bijvoorbeeld opladen op de fiets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (3)

Opzich kan het wel maar dan moet je op de een of andere manier de oplader verbinden met de dynamo.
Maar dan heb je ooknog het volt probleem ik heb geen idee hoeveel volt een dynamo produceert maar ik weet bijna zeker dat dat niet genoeg is om je telefoon meer op te laden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse oplossingen voor en wordt ook al verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou dat heel goed zelf kunnen maken.
De onderdelen:
1 bruggelijkrichter
1 elco van 1000uF 25V
1 spanningsregelaar 7805
1 kabeltje met mini USB plug.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan ook met een bruggelijkrichter en een auto-oplader werken