Ik heb mijn band van mijn fiets geplakt. Dit is gelukt, maar nu voel ik een hobbel tijdens het fietsen. Hoe kan dit?

Ik heb er wel voor gezorgdt dat de binnenband niet dubbelt kan zitten in de buitenband. (band iets opgepompt en en tussen gedaan)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Fietsen
10.6K

Antwoorden (8)

Laat de band even weer helemaal leeg lopen en pomp hem weer op er zat misschien een slag in je binnen band.
Zit je buitenband wel helemaal goed om de velg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk even bij het ventiel,als je de binnenband erin heb gelegd,en de buitenband erop,moet je het kleine schroefje waar je het ventiel mee vastzet tegen de velg,helemaal terugdraaien ,dus nog niet tegen de velg.
kan de binnenband zich zetten bij het oppompen.
kijk ook even ,of de lijn die op de buitenband staat even wijdig loopt aan de velg.
het moet een kleinigheidje zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan het zijn dat het gebruikte plakkertje niet goed is en daarom verder uiitpuilt dan de rest van de band.Verder verwijs ik naar mijn voorganger!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb dit zelf ook weleens gehad. Naar mijn idee zijn er 2 mogelijkheden:
1. De band zit niet goed in de velg, hij steekt een stukje buiten de velg zodra hij helemaal opgepompt is. Als je ermee door blijft rijden hem uiteindelijk lek rijdt.
2. De band is niet goed geplakt en tussen het gat en de plakker zit een luchtbel, waardoor je als het ware een 'bobbel' krijgt in je wiel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een band heeft metalen ringen aan de randen zitten voor de stevigheid van de band. In dit geval is de kans het grootst dat de band bij het ventiel de bobbel heeft. Oplossing: kleine moertje van ventiel, dat tegen de velg zit flink losdraaien en band leeg laten lopen. Ventiel naar binnen duwen in de velg. Kijk of die ijzeren ringen op de binnenband rusten. Zo ja, klein beetje band oppompen en buitenband over de binnenband duwen.

Verder even met weinig lucht in de band, met duim en wijsvinger de gehele buitenband verdelen over de velg. Dit twee maal doen voor de zekerheid.
Band oppompen en dan pas het kleine moertje weer aandraaien.

Ook kan het nog zijn dat er slijtagescheurtjes in de looprichting van de band lopen. Op dit punt gaat de band wat uitstaan en zorgt ook voor een bobbel in de band.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop gewoon een andere fiets hihihihihihi nee hoor het was maar een Grapje
je laat het wiel meer leeg lopen en je gaat met je handen lanks de banden net zo lang tot dat je de hobbel er uit is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je buitenband bovenop de ventiel staat, dus buitenband er goed tussen doen, tussen de ventiel en de velg....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi jij zal waarschijnlijk een redelijk nieuwe fiets hebben met aluminium velgen.
Dit is de oorzaak je buitenband zit er ovaal op dit komt omdat er aan de binnenkant van de velg een klein randje zit.
oplossing is : laat je band leeg lopen smeer je buitenband bij de rand in met een beetje vaseline of gebruik een beetje pure afwas middel. Dan je band weer oppompen net zolang tot je buiten band er egaal omheen zit .
LET OP DAT JE NIET HARDER OPPOMPT ALS 4 BAR anders ploft je band
DIT MOET GOED GAAN met vr groet gerard.