kun je een soort garantie vragen op je nieuw band?

ik had laatst dat een maand na het vernieuwen van mijn binnenband het opnieuw lek was, de fietsenmaker gooide er weer een nieuw band op en na circa 3 weken was hij weer lek!!!
ik word hier dus heel geïrriteerd van, ook omdat hij geen eens de moeite lijkt te doen, de band te plakken maar er gelijk een nieuwe band in doet.
ik ga welliswaar naar een vrij goedkope fietsenmaker, (omdat ik zelf niet zoveel te besteden heb en het me tot nu toe gewoon niet lukt om zelf te plakken) maar moet de kwaliteit van de dienst echt zo omlaag halen? of ligt het nou echt aan mij en rij ik zo vaak door splinters glas en andere troep (wat me dan zeker niet opvalt)

ik vraag me dus af hoe ik ervoor kan zorgen dat ik hier niet telkens uiteindelijk toch zo veel geld aan kwijt ben!!!

alvast bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
5.4K

Het beste antwoord

Het klopt wel dat de fietsenmaker de band niet plakt. Dat doen de meeste fietsenmakers niet meer. Een band plakken is meer werk dan een nieuwe erin doen en dat maakt een band plakken duur.

Maar ik zou de fietsenmaker er wel op aanspreken dat je band om de haverklap lek is. Vraag hem je velg en velglint eens goed na te zien, en te kijken wat de oorzaak kan zijn van het steeds lekrijden.
Garantie krijg je niet helaas, al kan ik me jouw irritatie goed veerstellen.
En: zoals boven al staat: laat hem een anti-lekband er om leggen. Deze heeft een dikker loopvlak en dat scheelt enorm.
Prijzen tussen de 13 en 25 euro.
Zie test in consumentengids.

http://www.consumentenbond.nl/test/auto-vrije-tijd/fiets/fietsbanden/type/Antilekband

Toegevoegd na 1 minuut:
Prijs is exclusief erom leggen. dat kost ca. € 15-20
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neem antilek banden, het is even een investering maar dan heb ke veel minder last van lekke banden. En misschien ligt het wel aan je spaken of velglint. Als er een scherp stukje aan een spaak of velg zit heeft het geen nut om banden te vervangen. Je kunt de fietsenmaker vragen om het wiel eens goed na te kijken, kost ook wel wat, maar dan hoef je misschien niet elke maand een nieuwe band te kopen. Garantie krijg je meestal niet op banden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn fietsenmaker heeft voor 6,50 euro een spuitbusje, die spuit je in je band, en je hebt behoorlijke antilek banden. Ik heb het zo'n jaar geleden gedaan, nadat ik dezelfde klachten had, en ze zitten nu nog vol!!

Wat het doet is het eventuele gaatje opvullen en luchtdicht maken. Het werkt dan ook weer niet als het gat te groot is of uitscheurt. Maar dat is tot heden niet gebeurd

*Knocks off on wood*