Is het mogelijk een fietsband te plakken met secondenlijm?

Als je geen solutie hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
16.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha! Je hebt vast de andere vraag gelezen, of je aardewerk met solutie kan plakken. Ik verwacht nu 2 andere vragen: kun je afwassen met shampoo, en kun je je haar wassen met afwasmiddel?
:-)
Amadea
12 jaar geleden
Volgens mij heeft dat een vergelijkbaar effect als het in tropische hitte plakken van een pleister op een wondje: het laat binnen een half uur weer los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja met schampoo kun je afwassen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ruil maar met Rieneke, die heeft alleen solutie en wil graag secondenlijm voor haar bakje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ;-) kan ik dan mijn shampoo met iemand ruilen? Ik heb afwasmiddel nodig, en mijn haar is al schoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmm, nu ik er over nadenk, Sherpa en Rieneke hebben vast al geruild...
Het zou mij niet verbazen als ze onder 1 dak wonen en samen als grap deze 2 tegengestelde vragen hebben gesteld...!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik woon niet met Rieneke onder 1 dak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Puur toeval? Die 2 vragen? Grappig dan!

Antwoorden (3)

Neen secondenlijm is niet flexibel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Bandenlijm (solutie) zorgt ervoor dat het rubberen reparatiemateriaal vulcaniseert met je band. Het wordt één geheel. Dat kun je met andere lijmsoorten niet bereiken.
12 jaar geleden
Het kan maar is niet aan te raden.
Secondenlijm wordt "geactiveerd" door vocht uit de lucht.
Als je het dan toch wilt doen, smeer het plakkertje en de band er mee in, en laat dit een minuutje liggen zodat de vochtigheid uit de lucht zijn werk kan doen. Als je het er direct op plakt heb je de kans dat er geen vocht meer bij kan komen en het niet goed plakt.