Mamafiets Is het verstandig om een mamafiets van een goedkoper merk te kopen en welke merken zijn daarin goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nog nooit van gehoord. Wel van een omafiets

Antwoorden (5)

Bent u al naar de fietsenmaker geweest, die is specialist.
Deze wil de vraag graag voor u beantwoorden.
Veel succes met het maken van een keuze.

O misschien kunt u even kijken op kieskeurig?
Daar kunnen ook mamafietsen op staan en daar staan wellicht ook ervaringen bij geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkoop is vaak duurkoop. Over het algemeen is het zo, dat kwaliteit betaald moet worden en je je moet afvragen of je een goedkope fiets met geregeld de nodige reparaties moet prefereren boven een duurdere fiets die niet zo snel kapotgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die goedkopere fiets goedkoper is omdat er naar verhouding eenvoudiger accessoires zijn gebruikt zoals de spatbordjes, de verlichting, de bel, bagagedrager, etc. maar de kern van de fiets, waaronder frame, assen, wielen en andere draaiende delen van goede kwaliteit zijn kun je die goedkopere fiets zeker overwegen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor een moederfiets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe minder ingewikkelde toeters en bellen (waar je weer extra voor betaald) hoe minder er stuk kan gaan!
Zolang er goede garantie/voorwaarden zijn dan zou een goedkoop merk ook prima kunnen zijn!

Ik heb zelf de ervaring (niet met een fiets dan) met een wasmachine van miele en een vogeltjesmerk vaatwasser, dat toen die miele geen water afpomte er moeilijker werd gedaan dan bij de indisitleverancier van de vaatwasser, die kon gewoon zonder moeite omgewisseld worden toen die problemen kreeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is nu weer een mamafiets?
Nooit van gehoord.
Wat heeft die voor speciaals dan?
Want als ik google op afbeeldingen mamafiets,
dan krijg ik een heleboel verschillende fietsen te zien.

Als jij een nieuwe fiets wilt kopen, dan moet je vooral letten op de goede framemaat, op de juiste hoogte en op de garantie.

Zelf heb ik maar twee keer in mijn leven een nieuwe fiets gekocht. De eerste werd na drie maanden gestolen en de andere daar fiets ik al 10 jaar flinke afstanden mee en die fiets kwam van een of ander grote dump of fietsenhal.
Niks mis mee.