Fiets? Zie beschrijving

Waarom zitten er tegenwoordig zo veel luxe spullen op de nieuwe fietsen. Ook zijn de versnellingen veranderd en alles is van aluminium en plastic gemaakt. Dat het van aluminium is.dat is nog wel handig maar dat plastic en al die andere losse fratsen gaan alleenmaar kapot. Waarom maken ze gewoon niet de standaard fiets van:wiel stuur zadel wiel ketting tandwiel enz. Niet al die ingewikkelde kettingkasten en losse lampen die afbreken als het een keer valt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd van kwaliteit is lang geleden. Toen de lucht nog schoon en de sex nog vies was.

Het beste antwoord

Omdat mensen lui zijn word alles steeds maar vernieuwd naar hun zin martijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat het allemaal helpt om makkelijker te fietsen. Mensen willen dingen altijd makkelijker maken, door ijzer te vervangen met plastic wordt het geheel lichter dus kan men makkelijker fietsen.
Misschien wordt er ook wel spul op gezet dat niet zo degelijk is omdat dan de fabrikant er later dan de verkoop ook nog wat aan verdient.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt,
Groeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stevige ouderwetse fiets is vaak zwaar en men had toen nog niet de middelen die men nu heeft.

Al wat jij fratsen noemt zijn dingen die ons het leven makkelijker maken, want we zijn nu eenmaal verwend en lui van aard aan het worden.

Neem nu de gesloten kettingkast... Heel simpel: Nooit meer een broek of rok tussen je ketting. Dat werkt perfect ! Tot het stukgaat ...

Die vervelende zoemende dynamo en de draadjes door (of langs) het frame naar die snel roestende lampen ... weg ermee : hup, een batterij-tje en een paar diodes en je hebt prima verlichting.

De versnellingen in de naaf, ipv langs de buitenkant van het wiel, handig toch...nooit meer vuile handen als je ketting eraf valt door het schakelen.

Zo zijn er nog véél meer dingen, die de fiets lichter en gebruiksvriendelijker maken, en die vaak worden uitgevonden door de grotere merken die vernieuwend moeten zijn.

Voor die grotere merken betaal je al snel een stevige prijs, en de goedkopere concurrentie wil je deze dingen ook aanbieden... maar bespaart op de kwaliteit van het materiaal.

Daarbovenop zijn de werkuren flink duurder geworden, waardoor men sneller bvb. een wiel vervangt dan een uur te spenderen aan bvb. nieuwe spaken steken en uitlijnen.
Daarom heeft ook bijna alles snelsluitingen of is het in zijn geheel te vervangen.

Hoe meer je fiets is uitgerust met snufjes, hoe meer er kapot kan gaan... Maar zolang het werkt is het toch aangenaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige veranderingen zijn om kapotgaan te voorkomen. De verlichting achterop is tegenwoordig vrijwel altijd met een batterij, omdat er heel vaak problemen waren met achterlichten vanwege de bedrading.
Andere zijn om het fietsen gemakkelijker te maken, zoals hierboven ook al stond
Maar veel veranderingen zijn gewoon luxe, en als mensen het mooi vinden, dan kopen ze het. Dat is natuurlijk de belangrijkste reden. Een luxe fiets met veel nieuwtjes levert nou eenmaal meer geld op.
En dan heb je ook nog mode. De ene keer zijn omafietsen in, dan weer mountainbike-achtige dingen. En nu zijn het fietsen met kratjes voorop. Ik moet toegeven dat dat ook wel heel handig is :-)