Ik wil een dubbele standaard on mijn fiets. Wie kan me simepl uitleggen hoe ik die monteer, en welke ik moet hebben? Past een universele altijd?

Ik heb een postcode loterijfiets van Union (speciale frame) en wil een dubbele standaard van marktplaats scoren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
10.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Droom jij ook over fietsen, Marius?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet ik niet. Ik vergeet mijn dromen altijd.

Het beste antwoord

inderdaad is het monteren van een z.g. dubbele standaard niet zo'n probleem. vaak geeft de moer die deze op het frame monteert de meeste gemor, je moet n.l. een pijp/dopsleutel gebruiken. een ring of steeksleutel kan deze moer niet vasthouden.
echter en daar wordt vaak geen rekening me gehouden, indien je bijv, een mand of een kratje voorop hebt, dat indien je je fiets op deze dubbele standaard zet, en het gewicht op de achterzijde van je fiets komt, je stuur "omklapt". je hebt een speciale veer in de handel die dit voorkomt.
succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als iets wat ik niet zelf kan doen dus, met simpel gereedschap.
Het omklapprobleem ken ik... maar die probleem heb ik niet meer sinds ik een voorrek heb die in-line is met het frame, dus niet met het stuur meedraait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke, dan heb je inderdaad geen probleem met het omslaan, verder valt het monteren wel mee, maar als je niet de juiste sleutel hebt, dan blijf je constant zitten dat de standaard gaat verschuiven en je tijdens het fietsen er tegen aan komt.
ik dacht dat het bedrag voor een nieuwe niet echt extreem hoog was, dus als je twijfelt ga dan even langs de goede fietsen zaak.

Andere antwoorden (1)

onder je fiets(recht onder je zadel, maar dan helemaal onderaan), zit een standaardmontagegaatje. hier kun je een willekeurige standaard op vast bouten.

(zie bronfoto) boutje door gaatje, moertje aandraaien, klaar is kees.

Ga eens langs de fietsenwinkel voor advies, of probeer de fietsenboer op de markt. vraag wat zo'n ding kost en bedenk of marktplaats dan zo veel goedkoper is.