Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn fiets is behoorlijk aan `t roesten. Hoe krijg ik dat eraf?

Hij is op zich in heel goede staat maar heeft heel lang buiten gestaan en is nu echt flink verroest. Kan ik `m ergens mee behandelen zodat ie er weer aardig uit komt te zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar zit de roest? Op voormalig blank metaal of op de gelakte stukken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral het stuur en de velgen en spaken. Maar op zich ook een beetje overal verspreid op de fiets. Het is zo`n zwarte oma fiets.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De gelakte delen zou je roestvrij kunnen maken door ze te schuren en daarna opnieuw in de lak te zetten(eerst gronden).
De overige delen krijg je tijdelijk roestvrij, door ze te schuren, maar als de fiets weer buiten staat voor langere tijd, zal de roest snel terugkeren. Misschien kun je dat ondervangen door die delen zilverkeurig te schilderen.
Maar ik zie dat je nog een prachtig roestvrij vervoermiddel hebt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) Dankjewel! Die zal niet zo snel roesten idd!!!

Andere antwoorden (6)

dat heb ik ook, mamma zegt dat je dat met zand kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is zandstralen en opnieuw in de grondverf zetten en dan de gewenste kleur er op doen,dan word hij weer helemaal nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer de fiets te poetsen met commandant!

Lukt dit niet dan zal er schuurpapier aan te pas moeten komen!

Als het om delen gaat die in kleur zijn dan zul je na het schuren, primer moeten gebruiken om vervolgens weer nieuwe lak aan te brengen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Brillo goed poetsen, en alle roest verdwijnt als sneeuw voor de zon, daarna wel alles goed in de olie zetten, anders is met 1 week weer alles verroest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een glas cola zetten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk niet dat een fiets in een glas cola past ;-) Maar gewoon cola overheen gooien werkt prima! Even laten zitten en goed afnemen/soppen.
met schuursponsjes en dan met heel veel water en zeep heel hard duwen kan wel even duren ik moest namelijk zo een hele scheidsrechters stoel poetsen. maar het werkt echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding