Moet je een rijbewijs hebben om een bromfiets op je naam te zetten?

Om een bromfiets op naam te zetten, moet je minimaal zestien jaar zijn. Maar is er ook een rijbewijs nodig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen

Antwoorden (4)

Nee, het hoeft niet per se een rijbewijs te zijn. Een paspoort (of id-kaart) in combinatie met een recent uittreksel uit het bevolkingsregister is ook goed. Je moet kunnen aantonen dat je in Nederland ingeschreven staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jawel, dat kan ook. Je mag er alleen niet zelf op rijden, maar je mag er iemand anders ( die wel een rijbewijs heeft) wel op laten rijden.
nee, maar jemag er niet op rijden, en bij een ongeval, geen verzekering die betaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en voor iedere bromfiets met een kenteken geldt een verzekeringsplicht.

of je moet de bromfiets schorsen, zodat je niet verplicht bent om te verzekeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit artikel staat het hele proces vermeld.