Hoe kan je de remschijven van een fiets goed uitlijnen, zodat ze in het midden blijven?

bij mijn fiets hebben de remschijven de neiging om aan 1 kant te blijven. Waardoor continu een van de remschijven aanloopt tegen de wiel.
hoe kan ik ervoor zorgen dat de remschijven in het midden van de wiel blijven, ook nadat je de remmen hebt gebruikt?

Toegevoegd na 1 uur:
ik heb het systeem uit elkaar gehaald en het blijkt dat bij elke blok (de bevestigingspunt aan het frame) met een veer de spanning wordt geregeld. Deze veer is in te stellen in kracht middels een inbusstelschroef. Dus probleem opgelost.
Zoals ook op de afbeelding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt remblokjes. Schijven zitten m.i. in trommelremmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
remblokken, schijven worden op schijfremmen gebruikt. ( ook met remblokken)

Antwoorden (2)

de blokken zelf zitten vast met inbus boutjes, deze zijn gewoon te verstellen ( dus onafhankelijk dichter of vedder naar het wiel te zetten )

ook kan het zijn dat de schanierpunten een beetje stroef zijn, doe daar een beetje WD-40 tussen en het aanloopende blokje een halve centimeter van het wiel afhalen. dat zal wel helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had al een heel antwoord staan,mar ik besef me net dat er vanafhangt wat voor rem je hebt...

Op deze site staat beschreven hoe je verschillende remmen afstelt
http://www.kvandewater2wielers.nl/fietsen/tips/remmen.html

Toegevoegd na 27 seconden:
mar moet maar zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link was ik tegengekomen. Heeft me helaas niet verder geholpen.
De type rem is zoals de afbeelding is.