Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om baby's veilig per fiets te vervoeren?

Op welke manier kun je een baby meenemen op de fiets totdat het groot genoeg is om in een fietsstoeltje te zitten. Graag ervaringen. P.S. De bagagedrager is al bezet.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op de bagagedrager zit al een kind.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn speciale stoeltjes voor voorop de fiets.
Deze kun je ook huren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Tja zeker als je bagagedrager al bezet is, denk ik dat tot het kind in een fietsstoeltje kan voorop. Het beste is om hem in een dragzak mee te nemen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Eventueel kan je zo'n bakfiets/fietskar nemen, die zie je tegenwoordig ook vaak, daar kan je een baby dan met een autostoeltje en al ook in zetten, heb ik gelezen. Moet wel die bakfiets/fietskar daarvoor geschikt zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
P.S. in Delft waar echt veel mensen fietsen, zie je die fietskarren erg vaak met kinderen erin. En daar kan je kinderen dus ook in vastzetten en ook autostoeltjes voor baby's in vastzetten.

Toegevoegd na 43 minuten:
wil nog een ps wil wel zeggen dat een dragzak kan, maar wel gedeadviseerd wordt. Maar goed als je geen andere mogelijkheid heb.

Toegevoegd na 46 minuten:
O na toevoeging, die lees ik nu pas. Nog gezellig is beide kinderen in zo'n voorfietskar, heb je ineens een hele bagagedrager beschikbaar. Of grote kind voor in fietskar en baby achterop in maxi-cosi drager.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Nee, fietsen is per definitie onveilig, en met bagage (kind.tas, whatever) wordt dat er niet beter op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een draagzak op de borst lijkt mij nog de enige oplossing, maar echt veilig lijkt het mij niet. Er blijft zo weinig ruimte over voor het op- en afstappen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
daar hebben ze ook speciale moederfietsen voor die hebben wat meer ruimte.
De enige redelijk veilige manier OP de fiets is zo'n maxicosi drager (maar inderdaad: op de achterdrager)

Ik had daar erg goede ervaringen mee en zo'n speciale ruime fiets met een GMG stoeltje vóór, daar het ik uiteindelijk zelfs een kind van ruim 4 in gehad (op het voorstoeltje dus)

als je oudere kind wat groter is, kun je nog zo'n "zadel"" voor op de stang overwegen met voetensteunen, dan heb je het grote kind dus voor en de kleine achter.
Ik geloof echter dat ze in nederland eigenlijk niet mogen omdat er wel een risico is dat het kind dat voor zit met z'n voeten in de spaken komt.

Een draagzak schijnt echt VRESELIJK onveilig te zijn, als je valt of heel hard moet remmen plet je het kind tussen jou en de fiets, ik weet het je ziet er best veel mensen mee maar ik zou het nooit doen, zou ik nog eerder dat "verboden" zadel nemen.

Prima en bij mij in de omgeving veel gebruikt is zo'n luxe fiets met bak voor , daar zijn verschillende modellen van, kan de maxi-cosi ook in en met slecht weer zitten ze droog. Persoonlijk vind ik dat prettiger dan zo'n kar achter je aan sleuren, soms zie je die helemaal scheef gaan in de bochten en mensen hebben het niet eens door
Dat zou ik nu doen als ik kleine kinderen had
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Met een bakfiets ziet het er altijd redelijk veilig uit ?

Maar volkomen veilig kan je niets vervoeren, je vergoot alleen de veiligheid (er kan zomaar een meteoor naar beneden storten en de hele aarde verwoesten)
dan had je nog zo'n veilige manier van vervoer maar zul jij of je baby het toch niet overleven (puur hypothetisch)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien toch een fietskar dan. De maxi cosi erin zetten en achter je fiets hangen. Een draagzak zou ik zeker niet doen als je dan valt dan heb je helemaal een probleem. En als je baby nog niet (goed) kan zitten ook beter niet in een fietsstoeltje. En anders wachten totdat de baby kan zitten en dan gewoon in een fietsstoeltje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding